Beatriz Laskurain Larrañaga
Ikastaroetako hezitzailea eta koordinatzailea Mondragon Unibertsitatean. Adimen Artifiziala, IA Sortzailea, Power BI bidezko datuen analisia, negoziorako Data Science eta Marketing Digitala.
Ikastaroetako hezitzailea eta koordinatzailea Mondragon Unibertsitatean. Adimen Artifiziala, IA Sortzailea, Power BI bidezko datuen analisia, negoziorako Data Science eta Marketing Digitala.
Teknologiaren mundu zoragarrian, enpresen testuingurua aldaraziko duen indar eraldatzaile gisa agertzen da Adimen Artifizial (IA) Sortzailea. Dena den, alorreko adituen iragarpenak eta berehalako iraultza baten hasieraren zantzuak agerikoak diren arren, badirudi teknologia horren eragin potentziala gutxiesten dutela enpresa-lider eta ekonomialari ugarik. Teknologia-errealitatearen eta enpresa-pertzepzioaren arteko deskonexio horrek erronka kritiko bat jartzen du mahai gainean: nola presta daitezke erakundeak askok ikusten ez duten etorkizun baterako?
Carls Shuman Machine Intelligence Research eta Oxfordeko Gizateriaren Etorkizunaren institutuekin loturik dagoen IA ikerlari independentearen arabera, Adimen Artifizial super-inteligenteak eta eskuragarriak bultzaturiko disrupzio masibo baten atarian gaude. Irakurketa hori bat dator Sam Altman OpenAIko CEOa moduko industria liderrek eginikoarekin: teknologiak super-gizakien mailako pentsatze, sortze, ulertze eta arrazoitze gaitasunak lituzkeen garaia iragarri zuen Moore’s Law for Everything (2021) artikuluan.
Arrakala horri heltzeko, ikuspegi estrategikoa eta proaktiboa behar dute izan enpresek:
Garrantzitsua da onartzea benetan eraldatzailea izango den IAranzko bideak oraindik orain erronka garrantzitsuak jartzen dituela mahai gainean. IAren gaur egungo sistemak oraindik zehaztasunarekin (horren ezagunak diren aluzinazioak), arreta zeregin konplexuetan mantendu beharrarekin (pentsamenduaren katea), oroimen mugatuarekin (ez du oroimenik) eta zentzu komunarekin (ez du arrazoitzen. Modu sinesgarrian justifikatzen eta argudiatzen du) du borrokatu beharra. Dena den, oztopo horiek guztiak gainditzeak lana eta negozioa egiteko moduak irauliko lituzkeen inteligentzia eztanda eragin lezake.
Laburbilduz: super-inteligentzia artifizialaren ortzi-muga zehatzak ziurgabea izaten jarraitzen duen bitartean, ukaezina da prestatzeko eta egoerari aurrea hartzeko beharra. Haien estrategietan, kulturan eta ekintzetan adimen artifiziala sartzeko neurriak hartzen dituzten enpresak prestatuago egongo dira aukerak aprobetxatzeko eta erronkei behar moduan heltzeko. IAren alorreko alfabetatzea, planifikazio estrategikoa eta bat egite mailakatua -baina, irmoa- funtsezko izango dira Adimen Artifizial Sortzailearen testuinguruko enpresa arrakastarako.
Teknologiaren mundu zoragarrian, enpresen testuingurua aldaraziko duen indar eraldatzaile gisa agertzen da Adimen Artifizial (IA) Sortzailea. Dena den, alorreko adituen iragarpenak eta berehalako iraultza baten hasieraren zantzuak agerikoak diren arren, badirudi teknologia horren eragin potentziala gutxiesten dutela enpresa-lider eta ekonomialari ugarik. Teknologia-errealitatearen eta enpresa-pertzepzioaren arteko deskonexio horrek erronka kritiko bat jartzen du mahai gainean: nola presta daitezke erakundeak askok ikusten ez duten etorkizun baterako?
Carls Shuman Machine Intelligence Research eta Oxfordeko Gizateriaren Etorkizunaren institutuekin loturik dagoen IA ikerlari independentearen arabera, Adimen Artifizial super-inteligenteak eta eskuragarriak bultzaturiko disrupzio masibo baten atarian gaude. Irakurketa hori bat dator Sam Altman OpenAIko CEOa moduko industria liderrek eginikoarekin: teknologiak super-gizakien mailako pentsatze, sortze, ulertze eta arrazoitze gaitasunak lituzkeen garaia iragarri zuen Moore’s Law for Everything (2021) artikuluan.
Arrakala horri heltzeko, ikuspegi estrategikoa eta proaktiboa behar dute izan enpresek:
Garrantzitsua da onartzea benetan eraldatzailea izango den IAranzko bideak oraindik orain erronka garrantzitsuak jartzen dituela mahai gainean. IAren gaur egungo sistemak oraindik zehaztasunarekin (horren ezagunak diren aluzinazioak), arreta zeregin konplexuetan mantendu beharrarekin (pentsamenduaren katea), oroimen mugatuarekin (ez du oroimenik) eta zentzu komunarekin (ez du arrazoitzen. Modu sinesgarrian justifikatzen eta argudiatzen du) du borrokatu beharra. Dena den, oztopo horiek guztiak gainditzeak lana eta negozioa egiteko moduak irauliko lituzkeen inteligentzia eztanda eragin lezake.
Laburbilduz: super-inteligentzia artifizialaren ortzi-muga zehatzak ziurgabea izaten jarraitzen duen bitartean, ukaezina da prestatzeko eta egoerari aurrea hartzeko beharra. Haien estrategietan, kulturan eta ekintzetan adimen artifiziala sartzeko neurriak hartzen dituzten enpresak prestatuago egongo dira aukerak aprobetxatzeko eta erronkei behar moduan heltzeko. IAren alorreko alfabetatzea, planifikazio estrategikoa eta bat egite mailakatua -baina, irmoa- funtsezko izango dira Adimen Artifizial Sortzailearen testuinguruko enpresa arrakastarako.
—
Iturriak:
https://www.gartner.es/es/tecnologia-de-la-informacion/temas/estrategia-de-ia-para-la-empresa
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2023/09/sam-altman-openai-chatgpt-gpt-4/674764/